Manoa Valley - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lars Groot - WaarBenJij.nu Manoa Valley - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lars Groot - WaarBenJij.nu

Manoa Valley

Door: larsesther

Blijf op de hoogte en volg Lars

06 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Aloha!
Zoals te lezen was in vorig verslag hadden we een kamer aan de drukke kant van het hotel. Erg weinig geslapen en ook weer vroeg wakker....rond 05.30 uur. We hebben om een andere kamer gevraagd en slapen nu heerlijk. Alleen worden we wel steeds vroeg wakker. Opzich vinden we dit niet erg.....op tijd ontbijten en op pad!
Tsja en dan op pad.....het lijkt wel of we in Japan lopen! Echt overal lopen ze, in alle hoeken en gaten. Als lars een groep tegenkomt zegt ie wat in hun taaltje, nou dan leven ze helemaal op en doen buigbeweging voor je. Lig iedere keer weer in een deuk. Er zijn trouwens speciale shuttlebusjes voor Japanners. We spraken een stel uit Los angeles die werden zelfs geweigerd op dat busje omdat ze geen spleetogen hebben. Ohja nog zoiets......ze lopen met een paraplu op straat,
Over het amerikaanse volk gesproken. Ze zijn erg aardig en behulpzaam maar ook errug overdreven haha. Iedere winkel die we binnenlopen (en dat zijn er nogal wat ;)) is het: hiiiiiiii, how are youuuuuuuu?
Goh en de winkels hier...zoveeeeeeel leuke dingen. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Waar we nog wel aan moeten wennen is dat bij het aankoopbedrag nog tax erbij komt. En in restaurants wordt zelfs verwacht dat je minimaal 20% fooi geeft van het totale bedrag.
Onze favoriete toetjeswinkel is nu al Yoghurtland....jammieee. Allerlei soorten yogurtijs die je kan bestrooien met met vers fruit, soorten chocola,crunchy noem het maar op.
Nu over op de orde van de dag.....onze uitstapjes hier. Maandagochtend zijn we naar Hanauma bay geweest. Dit is een gevormde krater waarin je kan snorkelen. Zo mooi met al die palmbomen, het kraakheldere water. we voegen een foto toe hiervan. Vanochtend (dinsdagochtend) zijn we naar de Manoa falls geweest. Een klim van ongeveer 2km door de jungle. Ook hier hebben we onze ogen uitgekeken en heel veel fotootjes gemaakt. In deze jungle is een gedeelte van de tv serie Lost opgenomen. Net bij terugkomst in het hotel hoorde we dat er 3 mensen vermist zijn in dat gebied.
De uitstapjes die we tot nu toe gedaan hebben, hebben we allemaal met de bus gedaan. We Zijn wel blij dat we vanaf morgen 3 dagen een huurauto hebben. Dan gaan we de noordzijde van het eiland verkennen...erg veel zin in. We hebben eigenlijk nog geen tijd gehad om op het strand te liggen omdat we zoveel willen zien en doen. Dit hadden we van tevoren thuis allemaal al uitgezocht en dit heeft ons al goed geholpen. We raken al wel helemaal gewend aan de relaxte sfeer die hier hangt, geweldig! mensen maken zich hier echt niet druk. we zullen kijken wanneer de volgende update komt. We vertrekken pas zaterdag (zaterdagnacht voor jullie) naar Maui. Dit is een korte vlucht van ongeveer een uur.
Groetjes van ons !

• 07 September 2011 - 07:55

Erwin En Danielle:

Hee genieters!
    En Lars heb je vrienden met ze gemaakt? Ik zie het al helemaal voor me. Hihi.
    Is aan de ene kant iid wel lekker dat jullie vroeg wakker zijn, hoe eerder je weer op pad kunt gaan om van al dat moois te genieten ;). Gaaf dat jullie door de jungle zijn gelopen, zal wel heel bijzonder zijn geweest. Er zullen vast al heel veel foto's geklikt zijn!
    We houden jullie belevenissen iets minder goed in de gaten komende week, ga zelf ook even naar de zon!
    Have fun!
    Xx.

• 07 September 2011 - 08:41

Eus:

owow wat mooi mensen, wat zullen jullie genieten!! Hier windkracht 8 en regen, 13/14 graden, bah!!!

• 07 September 2011 - 18:23

Marcel En Annette:

god jezus hee wat een mooie vacantie tot nu toe kunnen wel zien dat jullie het naar de zin hebben op de fotoos vooral aan Lars die kiekt weer als een jochie van 8 die naar de kermis mocht en vuurwerk mag afsteken BIG SMILE!!

ERG LEUKE stukjes getypt Esther (denk tenminste dat jij dat doet) ga zo door met ons stik jaloers maken!!
    dikke tuut van ons

• 10 September 2011 - 03:08