Maui - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lars Groot - WaarBenJij.nu Maui - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lars Groot - WaarBenJij.nu

Maui

Door: larsesther

Blijf op de hoogte en volg Lars

14 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Aloha familie!

we zitten inmiddels alweer 4 dagen op Maui en hebben alweer enorm veel beleefd! waar zal ik eens beginnen...
Maui is echt gaaf! zo verschillend overal als je rond het eiland rijdt. De ene kant van de krater is kaal en dor en de andere kant is extreem tropisch. Daartussen lange stukken met platteland en een lange kust met tropische stranden vol met groen en palmbomen overal. Het is hier een stuk rustiger dan op Oahu. Het absolute hoogtepunt van dit eiland was the road to Hana die we gister gereden hebben. Watervallen bij bijna elke bocht (en er waren nogal wat bochten want het is de weg met de meeste bochten ter wereld) en eindeloze tropische bomen en bamboe, echt niet te filmen zo mooi. Voorbij Hana kwamen we bij de 7 sacret Pools (kleine watervallen bij elkaar), fantastisch, hier was ook een wandel route die zou eindigen in een mega waterval. Wij dachten dit wel even te wandelen. Uiteindelijk waren we 1,5 uur door het regenwoud aan het klimmen en hebben we maar eens gevraagd hoever we nog moesten. Nog 20 minuten.... uiteindelijk werd deze wandeling wel beloond want er kwam inderdaad een enorm hoge waterval aan het eind! zie foto's!! Ook ging deze route door een dichtgegroeit bamboe forest, wauw! Een heel apart geluid van die enorm lange bamboe stengels tegen elkaar als de wind erdoor komt.
We konden kiezen om door te rijden of de road to hana terug te rijden. Door rijden werd afgeraden omdat de weg onverhard is. We hebben dit wel gedaan omdat we een goede auto hebben en we niet diezelfde route met al die bochten (300+ over 30 kilometer) terug wilden. Weer een compleet andere wereld met veel Lava gesteente en kaal en dor alsof je op de maan rijdt. Al met al zijn we 12 uren onderweg geweest en dus helemaal gaar! Om half negen lagen we al te slapen want vandaag ging de wekker weer om 6uur. We werden om 7uur verwacht in de haven waar we een snorkeltocht gingen maken. Ontbijt en lunch was inbegrepen dus ideaal. De eerste stop van de snorkeltocht was bij een plek waar zich spinner dolphins zouden bevinden. Helaas bij deze plek niet. Gelukkig wist Buzzzzzzzz (onze kapitein) nog een plek waar we kans hadden om ze te zien. En idd....daar waren ze! En hoeveel! Ze kwamen meteen om ons heen zwemmen en springen in het water....zo bijzonder! Er was zelfs een baby dolfijntje. We hebben mooie fotos kunnen maken. Helaas bij deze tour niet met de turtles kunnen zwemmen. Elke keer zwommen ze net weg.. we hebben ze wel vanaf de boot gespot, ze zijn echt heel groot!.
Vanavond zijn we bij Ed langs geweest, dit was wel erg bijzonder! Het was net donker en hij lag al languit op de bank voor de Tv. We konden zien dat hij zoiets had van wie is dit???? Toen ik vertelde wie ik was waren we gelijk welkom en ging er wel een belletje rinkelen. Uiteindelijk verteld hoe de familie wat in elkaar stak wist hij het weer. We hebben een dik uur zitten praten, in het engels zodat Sue het ook kon verstaan. Uiteindelijk hebben ze ons uitgenodigt om vrijdag avond te blijven eten en dat leek ons wel gezellig.( en scheelt weer een avond uiteten ). Hij was erg nieuwsgierig " how are they all doing in Holland ".
Tot zover een beetje onze laatste belevenissen.
Morgen staat er WIND op het programma en kan er dan eindelijk gesurft worden. We zijn al even wezen kijken bij het famous Ho'okipa beach. Het strand stelt weinig voor maar de golven zijn hoog! Hopen dat het niet al te ruig wordt anders wijken we uit naar een iets minder extreme spot. Materiaal gaan we bij Bart huren. Een local die ik via facebook ken. Bart komt ook uit nederland en woont hier nu 13 jaar.
De resterende dagen hebben we niet veel op het programma, we hebben alles kunnen doen wat we op het programma hadden. Gewoon lekker relaxen en genieten van hoe mooi het hier is, want dat is het zeer zeker!.
( Heleen als je ons volgt, we hebben alle winkels in Lahaina gehad voor de Eelskin beurs, is bijna niet te krijgen. ik heb gevraagd en iemand zei dat het in de jaren 90 heel populair was, het is nu bijna niet meer te koop.)

Groetjes van ons en tot de volgende update.

• 15 September 2011 - 08:14

Jan En Dominique:

Hey hallo daar

Leuk dat we weer een update hebben. Het eerste wat we hier 's morgens doen is kijken of er mail is. Wow wat is het daar mooi. Misschien moet je Ed toch maar wel de groeten doen. Dan kunnen we er nog eens op bezoek gaan Haha

• 15 September 2011 - 08:46

Stefheleen:

Aloha allebei, Wat is dit toch geweldig dat wij jullie zo kunnen volgen. Alles wat jullie beleven heb ik ook beleefd. Die boottocht met de dolfijnen ,prachtig, er komen weer allemaal herinneringen boven. Heb je wel een t-shirt met de text "i survived the road to Hana"gekocht want dat is echt een begrip natuurlijk.Ik zie er zo naar uit om alle foto's te zien. Leuk dat jullie zo gastvrij ontvangen zijn door Ed en Sue, Doe ze de groeten vrijdag en een hele fijne avond met z,n allen.Wat betreft de eelskin beurs, doe verder geen moeite hoor. Liefs van ons. Stef en Heleen.

• 15 September 2011 - 12:19

Eus:

Jaaaaaaaaaa, prachtig man, die van de dolfijnen ook, jeetje, krijg er nier genoeg van, zulke mooie foto's. Doe Ed de groeten van ons. Ik kom niet hoor, zeg dat er maar bij........ Geniet zo al met volle teugen en dan straks nog de rest van de foto's!!!! lekker surfen hoop ik, groetjessssssssssss Loes en Eus.

• 15 September 2011 - 18:00

Mama Betty:

Wat een leuk verslag weer en wat beleven jullie veel zeg.
    Jullie kunnen straks wel een familieavond organiseren voor iedereen om alle foto's te bekijken.
    Geniet van jullie laatste dagen en geniet vooral nog even van het mooie weer.

• 15 September 2011 - 19:23

Voor Lars En Esther:

Wat een leuk reisverslag en prachtige beelden! Nog veel plezier daar. Enjoy! liefs van ons. Tante Sytske en Oom Albert.

• 16 September 2011 - 10:01

Ylze:

Waaaauw!!! Super!! Die foto's ook en die dolfijnen, echt leuk! Krijg er helemaal een zomer gevoel van terwijl het hier maar koud *** weer is haha :p Hopen dat je lekker kunt surfen Lars! En Esther al aan het Suppen? Heel veel plezier nog! (Enne, Lars nog steeds geen romantisch huwelijksaanzoek gedaan et? :( ?)