1e dag Maui - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lars Groot - WaarBenJij.nu 1e dag Maui - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lars Groot - WaarBenJij.nu

1e dag Maui

Door: larsesther

Blijf op de hoogte en volg Lars

11 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!!!
We zijn inmiddels aangekomen op Maui!!!!
gisteravond kwamen we aan op het vliegveld van Kahului. Erg korte vlucht, het was opstijgen en meteen weer landen, kregen nog wel wat drinken aangeboden!.
Eenmaal aan de grond meteen weer naar Alamo om onze huurauto op te halen. We hebben hier echt een dikke bak een zwarte SUV! Komt nog wel een fototje van :), helaas past hij niet meer in de koffer mee terug....
we kregen een aanbieding voor een upgrade en met het surfspul van de week is dit wel makkelijk!.

Het is wel weer wennen van het enorme drukke Oahu naar de rust op Maui, verkeer is een stuk makkelijker!.
Het hotel is erg mooi en de kamer is simpel maar netjes. We hebben de eerste nacht niet al te best geslapen weer allemaal nieuwe indrukken en nog druk in het hoofd door het inchecken enzo. Hier gingen we al een beetje vanuit en dus hebben we besloten om 03:00 maar de wekker te zetten voor de zonsopgang op de Haleakala krater. Echt grandioos was dit, maar wat een rit ernaartoe!! dik 1,5 uur bij een berg oprijden!! en hoe!!. Volgens the lonely planet is het alsof je van Mexico naar Alaska rijdt, zoveel klimaat zones passeer je. We begonnen met 25C, bovenop was het nog maar 6C en met een sterke wind was de temperatuur rond het vriespunt! De top was 10.000 ft! wat een ervaring, mensen staan er in slaapzakken en badjassen te kijken. We hebben nog nooit zo,n mooie zonsopgang gezien! op een gegeven moment groeit er gewoon niks meer.
Op de terug weg voelde et zich niet helemaal fit door al die bochten en al dat gerem. Ik zelf was ook wel moe en dus hebben we nog maar even een paar uurtjes geslapen. S middags wilden we weer een poging doen om te snorkelen maar weer was het water te ruig en zag je dus niks. We zijn daarna door gereden naar Lahaina, heel erg gezellig stadje aan het water (zie foto's!!). Hier nog wat gegeten en wat winkeltjes kijken. Morgen slapen we voor het eerst uit want we zijn wel aardig moe van ons vrij drukke programma :).

Groetjes vanaf Maui en tot de volgende update!

• 12 September 2011 - 16:21

Eus:

Nou nou wat weer prachtige foto's, ongelooflijk!!! Enne Esther vindt die winkeltjes maar niks natuurlijk......Hopen dat het nog een keer rustig weer wordt om te snorkelen. Hier herfst, 7 beaufort Lars!!! Veel plezier nog, tot latersssssss. Pa.

• 13 September 2011 - 10:41

Astrid:

Cooooooool! Haha zit je op Hawaii met dikke truien aan :P Grappig! Maar vette foto's! :D